Tanulmányi kirándulás - Strasbourg

Prof. Dr. Trócsányi László Rektor Úr jóvoltából Károlis hallgatók számára nyílt lehetőség, hogy kilátogassanak Strasbourgba, s betekintést nyerhessenek az európai közösségi jog meghatározó intézményeinek munkájába.

A 2022. október 17-20. között megrendezett szakmai programon Bocskai István Szakkollégium (BISZK) 6 tagja vett részt, akik név szerint: Antal Gergő, Dawud Savannah Rose, Gyetvai Antal Marcell, Kovács Réka Róza, Liptai Kristóf, Oros Krisztina Brenda.

Az alábbiakban Gyetvai Antal Marcell, általános alelnök úti beszámolója olvasható:

Prof. Dr. Trócsányi László rektor úr szervezésében és meghívására a KIDA és BISZK tagjai tanulmányi kiránduláson vehettek részt október 16-20 között. A tanulmányi kirándulás keretében lehetőségünk volt megtekinteni számos európai intézményt, valamint megismerni Strasbourg város kultúráját, látványosságait.
Az kirándulás első napja utazással telt. Budapestről hajnali 5 órakor indultunk el, hogy Ausztrián és Németországon át este 9 körül megérkezzünk a strasbourgi reptér melletti, kifejezetten kellemes szállásra. Még közvetlenül az érkezés előtt, egy német határvárosban vacsorával vártak minket egy étteremben.
A második nap korai, 6:30-as ébredéssel indult, hogy egy gyors reggeli után 8 órára megérkezzünk a belvárosba. A délelőtt folyamán megtekintettük a katedrálist, mely méltán híres mind külső, mind pedig belső építészeti megoldásairól. A katedrálisban töltött idő után a csoport többsége hajókázni indult, míg néhányan inkább a belvárosban maradtak körülnézni. Délután időre mentünk az Európai Parlamentbe, ahol ebéddel vártak minket a parlamenti kantinban. Ezután megtekinthettük a Parlamentáriumot, ahol részletesen megismerhettük a Parlament munkáját, működését. Később egy 1,5-2 órás beszélgetésre nyílt lehetőségünk Prof. Dr. Trócsányi László rektor úrral – immáron európai képviselői minőségében – és Gál Kingával, a FIDESZ-KDNP európai képviselői delegációjának vezetőjével. A beszélgetés témája a nemzeti kisebbségekkel kapcsolatos politika volt. Egy gyors csoportkép után 30 percet tölthettünk el a plenáris ülésen, ezzel pedig le is zártuk a nap szakmai részét. Este a rektor úrral és Paczolai Péterrel, az EJEB magyar bírájával közösen vacsoráztunk egy belvárosi étteremben.
Harmadik nap annyira nem kellett sietni, így valamivel később indultunk az aznapi programjainkra. Elsőként az EJEB-t látogattuk meg, ahol egy rövid ideig a rektor úr is velünk tartózkodott. Paczolai Péter, illetve a magyar jogi delegáció egyik tagja adott elő az EJEB működéséről, ezt követően a bíró úrral folytathattunk egy kifejezetten jó hangulatú, nagyjából 1 órás kötetlen beszélgetést. A program után sietve érkeztünk az Európa Tanács épületéhez, ahol megtekinthettük az üléstermet, valamint egy előadáson vettünk részt, a Tanács egy szervezetének magyar tagja, Balázs Martina tartott az európai ifjúságpolitikával kapcsolatban. A napot egy szintén belvárosi, de másik étteremben zártuk közös vacsorával.
Az utolsó, negyedik napon hazautaztunk, Ulm városának látogatását kihagytuk, erről egybehangzóan határozott a csoport, így este 10-11 között meg tudtunk érkezni Budapestre.

A kirándulás életre szóló élmény volt, új ismertségek köttettek, valamint rengeteget újat tanulhattunk. Elsősorban ezek azok az élmények, amelyek miatt megéri szakkollégistának lenni.