Tantárgybefogadás 2024/2025/1 (őszi félév)
Határidők
- A kérelmeket 2024. augusztus 22-től tudjuk fogadni.
- A Tanszéknek 2024. szeptember 18. 23:59-ig kell elküldeni e-mailben a tantárgybefogadáshoz szükséges dokumentumokat. Az oktató visszajelzését követően 2024. szeptember 25. 23:59-ig kell a csatolmányokat és az oktatói hozzájárulást továbbítani a Tanulmányi Osztály e-mail címére: ajk.tanulmanyi@kre.hu.
- A fenti határidők után beérkezett kérelmeket nem áll módunkban elfogadni!
- Amennyiben az oktatói válasz nem érkezik meg határidőre, a központi tanszéki e-mail címen lehet érdeklődni a beadott kérelmekről: ajk.tanszek@kre.hu. Valamint a válasz beérkezésétől számított 5 napon belül, határidő után is elfogadjuk a kérelmeket.
- A kérelmeket kizárólag a feltöltött formátumban fogadjuk el! Kérjük ne alakítsa át a dokumentumokat, csak töltse ki, mentse el és nevezze át! A régi nyomtatványok, beszkennelt, pdf formátumú és kézzel írt kérelmek visszautasításra kerülnek.
- A hiánypótlások megküldésére (pl. nyelvvizsga) 15 nap áll rendelkezésre.
- Kérjük figyelmesen olvassa el az alábbi tájékoztatót!
|
A kérelmek díja
- más intézményben teljesített tárgy esetén 5000 Ft/tantárgy
- egyetemünkön teljesített tárgyak esetén egyszeri 5000 Ft az aktuális félévre
- A tétel kiírása egyénileg, a hallgató által történik a Neptunon keresztül.
A befizetést a kérelmek elküldése előtt kell teljesíteni. A leadott kérelmek befizetés hiányában érdemi vizsgálat nélkül elutasításra kerülnek!
A tételkiírás menete: Pénzügyek → Befizetés → Tételkiírás
A tétel jogcíme: Szolgáltatás
A tétel neve: Általános eljárási díj - Kreditátviteli kérelem eljárási díja; (kérelmenként) (kivéve kiutazó ERASMUS hallgatók)
A tétel féléve: 2024/25/1.
A tételek tantárgy megnevezése nélkül is kiírhatók!
A Tantárgybefogadás menete
Kötelező és kötelezően választható tárgyak esetén:
- Oktatói hozzájárulás kérése: Az elektronikusan kitöltött, docx formátumú tantárgybefogadási kérelmet kell a tárgynak megfelelő Tanszéki e-mail címre (elérhetőségek a tájékoztató végén) elküldeni az alábbi dokumentumokkal:
Más intézményben teljesített tárgyak esetén csatolandó dokumentumok:
- Tantárgybefogadási kérelem (dokumentum)
- Tanszéki hozzájáruláshoz összehasonlító (dokumentum)
A mellékletben az itt zajló képzés tematikai pontjait sorrendben kell feltüntetni, azokon változtatni nem lehet!
- Hitelesített tantárgyi tematika (előző intézményből kell kikérni, pecséttel ellátott, színes scannelt változat)
A tantárgyi tematika feleljen meg az akkor oktatott tantárgy tartalmának, tehát a befogadni kért tárgy tematikájának tanéve és az érdemjegy megszerzésének tanéve azonos kell, hogy legyen (ha pl. 2019/2020 tanévben teljesítette a tárgyat, akkor nem csatolhat 2010-es tanévből származó tematikát a tárgyhoz).
- Hitelesített leckekönyv vagy kreditigazolás (előző intézményből kell kikérni, pecséttel ellátva)
Kizárólag a tárgyat tartalmazó oldal minden kérelemhez külön csatolva, kiemelve a befogadtatni kívánt tárgy nevét és érdemjegyét!
A Károli Gáspár Református Egyetem ÁJK-n teljesített tárgyak esetén csatolandó dokumentumok:
- Tantárgybefogadási kérelem (dokumentum)
- Hitelesített leckekönyv vagy kreditigazolás (pecséttel ellátva, Tanulmányi Osztály tud küldeni)
Kizárólag a tárgyat tartalmazó oldal minden kérelemhez külön csatolva, kiemelve a befogadtatni kívánt tárgy nevét és érdemjegyét!
- Elfogadott kérelmek leadása: A dokumentumokat a válaszlevélben érkezett oktatói hozzájárulással együtt kell a Tanulmányi Osztálynak továbbítani az ajk.tanulmanyi@kre.hu címre.
- A továbbítás során ügyeljen a csatolmányokra! Elutasított kérelmeket nem kell továbbítani.
- Bizottság jóváhagyása: A kérelmek továbbításra kerülnek a Kreditátviteli Bizottságnak.
- Jóváírás: A Bizottság pozitív elbírálását követően a tantárgyak a szorgalmi időszak végéig a Neptunban a speciális indexsoron lesznek jóváírva.
Fontos információk:
- Egy kérelemmel, egy tárgy kerülhet befogadásra! A tantárgybefogadási kérelem dokumentumban, a táblázatban csak akkor szükséges több tárgyat feltüntetni, ha a korábbi tanulmányok során több tárgy tematikája fedi le az itt tanult tárgy tematikáját.
- Egy levélen belül egy tárgyra adható le kérelem, a levél tárgyának pontos megnevezése szükséges.
- Kizárólag a képzésének megfelelő, a mintatantervben szereplő tantárgyakra adhat be kérelmeket! Mintatantervek: https://ajk.kre.hu/index.php/oktatas/mintatantervek.html
- A kérelmek elfogadásához a tantárgyak pontos megnevezése szükséges!
- A hiányos, nem megfelelően kitöltött kérelmek visszautasításra kerülnek!
Kivételek
- Szabadon választható tárgyak:
- Tantárgybefogadási kérelem más intézményben teljesített tárgyak esetén (dokumentum)
vagy
- Tantárgybefogadási kérelem nálunk teljesített tárgyak esetén (dokumentum)
- Hitelesített leckekönyv vagy kreditigazolás (pecséttel ellátva, Tanulmányi Osztály tud küldeni)
Kizárólag a tárgyat tartalmazó oldal minden kérelemhez külön csatolva, kiemelve a befogadtatni kívánt tárgy nevét és érdemjegyét!
Ebben az esetben nem kell oktatói hozzájárulás és tematika, csak a tantárgybefogadási kérelmet és a hitelesített kreditigazolást kell közvetlenül a Tanulmányi Osztálynak elküldeni a határidő lejárta előtt.
Más felsőoktatási intézményben tanult, de a KRE ÁJK-n nem létező tárgy esetében kérelmezhető annak a tárgynak szabadon választható tárgyként való befogadása.
Csak olyan tárgyak kerülnek szabadon választható tárgyként befogadásra, mely valamely formában kapcsolódnak az aktuális képzéséhez.
Amennyiben a tárgy nem szerepel a mintatantervében, az „ÁJK-n oktatott Tárgy”-hoz kérjük a következőt írja: Szabadon választható tárgy I., II., stb. (mindig a soron következő római számmal)
- Szakdolgozat, Évfolyamdolgozat:
- Nyelvvizsga:
Idegennyelvi tárgyak befogadása esetén, a tárgynak megfelelő Tanszék részére az alábbi dokumentumokat kell eljuttatni e-mailben:
- Tantárgybefogadási kérelem (dokumentum)
- Nyelvvizsga vagy érettségi bizonyítvány (színes scannelt változat)
Ezt követően az oktatói hozzájárulással együtt kell a mellékleteket a Tanulmányi Osztály e-mail címére továbbítani a határidő lejárta előtt.
Formai követelmények
- E-mail küldése során a tárgy megnevezése:
ÁJK_kreditátvitel_MintaMárton (hallgató neve)_Római jog I. (tárgy neve)_Jogász (képzés neve)_20230208 (küldés napjának dátuma)
- A csatolt dokumentumok esetén a fájlok elnevezése:
ÁJK_MintaMárton (hallgató neve)_PPTE (korábbi intézmény rövidítve)_Római jog I. (tárgy neve)_tematika/leckekönyv/kérelem (dokumentum típusa)
- Amennyiben hiánypótlásra van szükség, az üzenet tárgyában kérjük tüntesse fel, hogy hiánypótlásról van szó!
További tudnivalók
- Amennyiben a hallgató korábbi KRE ÁJK-s képzésében más intézményből fogadtatott el tantárgyat és azt újra szükséges beszámíttatnia pl. újrafelvételizés miatt, ezen tantárgy más intézményben teljesítettnek számít és ennek megfelelően kell újból lefolytatnia a kreditátviteli eljárást.
- Ha specializációhoz kapcsolódó tárgyról van szó, kérjük külön jelezze felénk a levélben!
- Passzív félév esetén is lehet tárgyakat elfogadtatni, az eljárás ugyanaz.
- Gyűjtőszámlával, befizetéssel kapcsolatos tudnivalók
- A befogadtatni kívánt tárgyat érdemes felvenni, hogy a kérelem elutasítása esetén se okozzon fennakadást a tanulmányokban. Amennyiben elfogadásra kerül, később le fogjuk adni a féléves indexsorról.
- Amennyiben határidőre nem érkezik oktatói válasz, az ajk.tanszek@kre.hu e-mail címen érdeklődhetnek a beadott kérelmekről.
Ráépülő tárgyak felvételének kérése
- Az alábbi módon lehetőség van az elismert tárgyakra épülők teljesítésére ugyanabban a félévben:
- Miután a leadott kérelmet a Kreditátviteli Bizottság is jóváhagyta, és a befogadott tárgy jóváírásra került a Neptunban a speciális indexsoron is, ezt követően kell az ajk.tanulmanyi@kre.hu címre írni, hogy mely tárgyakat szeretné felvenni ráépülőként, és a Tanulmányi Osztály fogja felvenni azokat. Ez csak akkor lehetséges, ha a befogadott tárgy már szerepel a speciális indexsorán.
- Amíg a befogadott tárgy jóváírása megtörténik (a kérelmek mennyiségétől függően ez több hónapot is igénybe vehet), egyeztessen az oktatóval és a Tanszékkel a ráépülő tárggyal kapcsolatban, hogy a kurzus felvételétől függetlenül szeretné hallgatni az órákat, valamint szeretné megkapni a kurzushoz kapcsolódó információkat is. Kérje a tárgy felvételét a Moodleben is a következő címen: moodle@kre.hu.
Kitöltési útmutatók
Tanszékek kreditátviteli e-mail címei
Bűnügyi Tudományok Intézete: bej.kreditatvitel@kre.hu
- Büntető Eljárásjogi Tanszék
- Büntetőjogi Tanszék
Gazdaság- és Vezetéstudományi Intézet: kgd.kreditatvitel@kre.hu
Idegen Nyelvi Lektorátus: lek.kreditatvitel@kre.hu
Jogtörténeti és Jogelméleti Intézet: jot.kreditatvitel@kre.hu
- Jogtörténeti Tanszék
- Jogelméleti Tanszék
- Római Jogi Tanszék
Közjogi Intézet:
- Alkotmányjogi és Egyházjogi Tanszék: alk.kreditatvitel@kre.hu
- Közigazgatási Jogi Tanszék: kig.kreditatvitel@kre.hu
- Pénzügyi Jogi Tanszék: puj.kreditatvitel@kre.hu
Magánjogi Tudományok Intézete:
- Digitális és Technológia Jogi Tanszék:
- Európai Jogi és Nemzetközi Magánjogi Tanszék: eujnjt.kreditatvitel@kre.hu
- Kereskedelmi Jogi Tanszék: kej.kreditatvitel@kre.hu
- Munkajogi és Szociális Jogi Tanszék: muj.kreditatvitel@kre.hu
- Polgári Eljárásjogi Tanszék: pej.kreditatvitel@kre.hu
- Polgári Jogi Tanszék: pol.kreditatvitel@kre.hu
Nemzetközi Kapcsolatok és Társadalomtudományok Intézete: tnti.kreditatvitel@kre.hu
- Nemzetközi Jogi Tanszék
- Társadalomtudományok és Regionális Tanulmányok Tanszék